Sonera Terveys

Pyhtäällä

Sähköinen vihko – avain sujuvaan arkeen

Sujuvasti kulkevaa tietoa. Enemmän aikaa ikäihmisille. Turvallinen mieli omaisille. Sähköinen viestivihko on parantanut Pyhtään kotihoidon arkea. Aiemmin asiakkaita koskeva tieto kulki pitkälti post it -lapuilla ja saattoi olla yhden hoitajan muistin varassa. Nykyään henkilökunta näkee tableteilta asiakkaiden tarpeet ja kuulumiset.

Soneran ja Attendon pilottiprojektista Pyhtään kotihoidossa ovat hyötyneet myös omaiset. Hoitajien ja omaisten yhteydenpito on helpottunut ja nopeutunut, kun ikäihmisen vointia koskevan viestin voi lähettää mistä ja milloin vain.

27 min

enemmän aikaa asiakkaalle päivässä

20 %

korkeampi asiakastyytyväisyys

50 %

vähemmän puhelinsoittoja
* Soneran asiakastutkimus Pyhtäältä 2016

Katso videoita Pyhtäältä

”Haluamme tukea ikäihmisten kotona asumista. Turvallisuudentunne on tärkeä laatukriteeri”, Pyhtään kunnanjohtaja Olli Nuuttila sanoo.

Pyhtään kotihoito on käyttänyt Soneran sähköistä viestivihkoa hyvin tuloksin: hoitajien välinen tiedonkulku ja yhteydenpito omaisiin ovat parantuneet.

”Hoitajilla on nyt enemmän aikaa olla asiakkaiden luona”, Attendon Pyhtään kotihoitoa johtava Anna-Leena Kailio kertoo.

Attendo halusi kehittää henkilökunnan työn laatua ja varmistaa, että tieto kulkee aiempaa sujuvammin.

"Isällä on kaikki hyvin", Pyhtään kotihoidossa työskentelevä sairaanhoitaja Eija Aaltonen viestittää Esko Kääriän lapsille.

Aaltonen on käynyt Esko luona jo pitkään. Nyt mitataan verenpaine ja vaihdetaan päivän kuulumiset. Lähtiessään Eija kirjaa autossa Eskolle antamansa hoidon Soneran sähköiseen viestivihkoon.

Kiinnostuitko?

Sonera Vihko on hoitotyön, kotihoidon ja vanhustyön viestintään kehitetty ratkaisu. Matalan kynnyksen viestikanava hoitohenkilökunnan sisäiseen käyttöön sekä yhteydenpitoon potilaisiin sekä heidän omaisiinsa.

Tutustu Sonera Vihkoon