Yritysasiakkaittemme mobiililiittymien vastaajapalvelu uudistui 24.8.2016

Asetuksesi sekä henkilökohtainen vastaajanumerosi pysyivät ennallaan uudistuksessa, samoin kuin valitsemasi tunnusluku. Aktiivisena ollut vastaajatervehdyksesi samoin kuin aktiivisena ollut kansainvälinen tervehdyksesi siirrettiin automaattisesti uuteen palveluun. Pääset vanhassa vastaajassa oleviin viesteihin vastaajavalikon tilapäisestä komennosta 15 päivän ajan. Jos haluat säilyttää joitain näistä vanhoista viesteistä, lue ohjeet Vanhojen vastaajaviestien tallettamiseen Linkit-osiosta. Osalla asiakkaista ollut automaattinen puhelun siirto vastaajaan varattu-tilanteessa poistui. Nyt saapuvalle puhelulle hälytetään varattua.

Uudet ominaisuudet

Sinulla on nyt käytössäsi uudistunut vastaajavalikko sekä aivan uusi web-käyttöliittymä, jota voit käyttää Omilta Sivuilta. Nyt vastaaja mahdollistaa suoran takaisinsoiton viestin jättäjälle viestin kuuntelun aikana.

Huomaathan, että jos soitat vastaajaasi toisesta puhelimesta tai ulkomailta, pystyt ohittamaan tervehdyksen painamalla *5 ja syöttämällä tämän jälkeen tunnuslukusi.

Uuteen vastaajaan viestejä ja äänitettyjä tervehdyksiä mahtuu kerrallaan n. 24 minuuttia. Tallennetut viestit pysyvät jatkossa tallessa siihen asti, kunnes ne käydään erikseen poistamassa. Uudella Vastaaja Plus -lisäpalvelulla saat lisää viestitilaa vastaajaasi.

Hallinnoi vastaajapalvelua Omilla Sivuilla

Uutta vastaajaa hallinnoit ja muokkaat helposti yritysasiakkaiden Omilla Sivuilla. Omille Sivuille kirjaudut puhelinnumerollasi ja salasanalla. Jos sinulla ei vielä ole salasanaa, saat sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0€).

Omien Sivujen -käyttöliittymän käyttö voi olla estetty yritystasoisilla asetuksilla, jolloin vastaaja-asetuksia voi muokata jatkossakin vastaajavalikon kautta.

Tutustu uuden vastaajavalikon toiminnallisuuksiin sekä Omilla Sivuilta löytyvään vastaajan käyttöliittymään linkki-osiossa.

Tarvitsetko lisätilaa viesteillesi?

Uudella Vastaaja Plus -lisäpalvelulla (1,87€/kk) saat lisätilaa vastaajaasi. Vastaaja Plus -palvelussa on n.300 min viestitilaa, sekä mahdollisuus lähettää automaattisesti vastaajaviestit jopa kahteenkymmeneen eri vastaajaan tai sähköpostiosoitteeseen. Palvelu on saatavilla kaikissa Soneran yritysmyyntikanavissa 24.8.2016.

Lue lisää vastaajasta
Siirry Omille Sivuille

Fax Mail- ja Ryhmänumero-asiakkaille

  • Vaikutus Fax Mail -asiakkaisiin
  • Vaikutus Ryhmänumero-palvelun hallintaliittymiin
  • Vaikutus Fax Mail -asiakkaisiin

    Vastaajapalvelu uudistuu – vaikutus Fax Mail -palvelun asiakkaisiin

    Fax Mail -palvelu vastaajan lisäpalveluna

    Liittymäsi Fax Mail -palvelu on nyt vastaajapalvelun lisäpalvelu. Jos sinulla ei ollut jo ennestään Soneran vastaajapalvelua, liittymällesi kytkettiin automaattisesti maksuton Vastaaja soitonsiirrolla -palvelu. Tällöin Fax Mail -palvelussa ollut tunnusluku on voinut hävitä, ja sen voin käydä asettamassa uudelleen Soneran Omilta Sivuilta. Palvelulla ei ole vaikutusta tulevien puheluiden ohjautumiseen. Voit halutessasi ottaa soitonsiirrot vastaajaan käyttöön numerokoodeilla, lisätietoa soitonsiirrosta

    Jos liittymälläsi on Multi-SIM palvelu, puheluiden ohjautuminen vastaajaan tapahtuu automaattisesti. Jos sinulla on ollut käytössä soitonsiirto toiseen liittymään varattu-tilanteessa, poistuu se käytöstä uudistuksen yhteydessä. Voit kuitenkin hyödyntää yllä mainittuja soitonsiirtoja omaan vastaajaasi.

    Hallinnoi vastaaja-palvelua Omilla Sivuilla

    Uudistunutta vastaajaa ja Fax Mail -palvelua hallinnoit ja muokkaat helposti yritysasiakkaiden Omilla Sivuilla. Omille Sivuille kirjaudut puhelinnumerollasi ja salasanalla. Jos sinulla ei vielä ole salasanaa, saat sen lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €).

    Omien Sivujen -käyttöliittymän käyttö voi olla estetty yritystasoisilla asetuksilla, jolloin vastaaja-asetuksia voi muokata jatkossakin vastaajavalikon kautta.

    Tutustu linkit-osiossa olevaan Fax Mail -oppaaseen.

  • Vaikutus Ryhmänumero-palvelun hallintaliittymiin

    Vastaajapalvelu uudistuu – vaikutus Ryhmänumeron hallintaliittymiin

    Vastaajauudistuksen myötä Ryhmänumero-palvelun hallintaliittymiin tuli uusi ominaisuus. Jatkossa ryhmään tulevat viestit lähetetään edelleen hallintaliittymän vastaajaan, josta voit kuunnella viestin. Tämä korvaa viestien suorakuuntelun. Uudistuksella ei ole vaikutusta Ryhmänumeron alaliittymiin, jotka jatkossakin pääsevät kuuntelemaan viestit Ryhmänumeron vastaajasta ohittamalla alkavan tervehdyksen *5-komennolla ja syöttämällä tunnusluvun.

    Ryhmänumeron hallintaliittymiltä edellytetään, että liittymällä on käytössään vastaajapalvelu. Jos sinulla ei ollut jo ennestään Soneran vastaajapalvelua, liittymällesi on kytketty maksuton Vastaaja soitonsiirrolla -palvelu. Palvelulla ei ole vaikutusta tulevien puheluiden ohjautumiseen. Voit halutessasi ottaa soitonsiirrot vastaajaan käyttöön numerokoodeilla, lue lisää soitonsiirrosta

    Jos liittymälläsi on Multi-SIM-palvelu, puheluiden ohjautuminen vastaajaan tapahtuu automaattisesti.