Oppimisen uusi aika

Tulevaisuudessa koulu on elämys, joka valmistaa läpi elämän jatkuvaan oppimiseen. Miten koulut, opetus ja oppimisympäristöt muuttuvat?

Oppiminen ‒ Elämän tärkein seikkailu

Koulut ja oppimismenetelmät ovat historiallisen suurten mullistusten keskellä. Tulevaisuuden koulun on tarkoitus valmistaa oppijat jatkuvasti muuttuvaan yhteiskuntaan, jossa viestintätaidoilla, ryhmätyökyvyillä, kriittisellä ajattelulla ja luovuudella on keskeinen rooli.

Jätä yhteydenottopyyntö

Webinaari: Educan jälkilöylyt 2017

Webinaarissa koottiin yhteen Educan kuulumiset ja keskusteltiin siitä, miten ympäröivän maailman muutokset vaikuttavat opetukseen, oppimiseen ja miten tieto- ja viestintäteknologiaa voidaan hyödyntää pedagogiikan välineenä. Webinaari järjestettiin 9.2.2017.

 

Minkä ennen luit, voit nyt kokea

Pelillistäminen on konkreettinen esimerkki oppimisen muutoksesta. Seppo.io-niminen startup kehittää sovellusta, jonka avulla oppiminen voidaan pelillistää ja muuttaa jännittäväksi seikkailuksi.

 

Digitaalinen oppiminen valmistaa tulevaisuuden työhön

Koulujen muutosta ajaa osaltaan muuttuva yhteiskunta ja työelämä. Se asettaa jokaiselle uudenlaisia vaatimuksia. Koulujen on tarjottava valmiudet läpi elämän jatkuvaan oppimiseen. Uudet tavat oppia takaavat, että koulu voi olla elämys. Se voi innostaa ja inspiroida jokaista.

 
 

Uusi opetussuunnitelma tuo digitalisaation kouluun

Digitalisaatio ei tarkoita vain sitä, että perinteiset kirjat vaihdetaan sähköisiin. Myös toimintatavat ovat muutoksessa. Enää koulu ei ole sidottu perinteiseen luokkahuoneeseen, vaan sovellukset voivat viedä oppilaan tutkimusmatkalle koulun pihaan, lähimetsään tai kaupungille.

Modernit oppimismenetelmät käyttöön

Pedagogisesti laadukkaiden sovellusten löytyminen tuhansien vaihtoehtojen joukosta vie huomattavan paljon työaikaa opettajilta. Sonera pyrkii helpottamaan uusien oppimissovellusten löytymistä yhteistyössä xEDU-kasvuyrityskiihdyttämön kanssa.

Monialaisuus laadun varmistajana

Startupeille suunnatussa ohjelmassa yhteistyötä tekevät pedagogiikan, liiketoiminnan ja teknologian ammattilaiset. Sonera tuo ohjelmaan mukaan omia asiantuntijoitaan muun muassa palvelumuotoilusta, digitaalisesta infrastruktuurista, mobiliteetista ja tietoturvasta.

Jatkuva kehittyminen keskiössä

Tavoitteena xEDU-ohjelmassa on luoda startupeille ekosysteemi tuotteiden ja palveluiden kehittämiseksi. Lisäksi ohjelma auttaa kasvattamaan liiketoimintaa niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla.

Digitaalinen reppu alk. 21,90 €/kk

- Lenovo TAB 2 A10-30L 10" 16GB 4G Blue
- Seppo io -sovellus ja käyttökoulutus (+4,50 €/kk)
- Tarjous voimassa toistaiseksi

Digitaalinen reppu tarjous 3

Digitaalinen reppu alk. 24,90 €/kk

- Samsung Galaxy Tab A (2016) 10.1" 4G
- Seppo io -sovellus ja käyttökoulutus (+4,50 €/kk)
- Tarjous voimassa toistaiseksi

Digitaalinen reppu tarjous 2

Digitaalinen reppu alk. 34,90 €/kk

- Apple iPad Air 2 WiFi Cell 32GB Space Gray
- Seppo io -sovellus ja käyttökoulutus (+4,50 €/kk)
- Tarjous voimassa toistaiseksi

Kauppalehti digitaalinen oppiminen

Tässäkö Suomen uusi vientivaltti?

Rovio ja Remedy. Suomessa osataan pelibisnes. Samaan aikaan maailmalla Suomi tunnetaan koulutuksen mallimaana. Voisiko seuraava vientivaltti olla oppimispelit?

Lue lisää

Seppo.io

Oppimispelit vievät ulos luokkahuoneesta

Pitääkö opettajan viihdyttää oppilaita? Ei ensisijaisesti, mutta koulun on myös motivoitava oppilaita oppimaan ja opiskelemaan. Pelillisyys tarjoaa keinon jakaa tietoa helposti ja hauskasti omaksuttavassa muodossa.

Lue lisää

Digitaalisesti kohti opintietä

Digitaalisen koulurepun kokoaminen on jo alkanut. Tässä työssä Sonera tarjoaa laaja-alaista apua kouluille.