Sähköiset palvelut helpottavat asiakkaan arkea

Menestyvä yritys on lähellä asiakkaitaan. Koska asiakkaat ovat nykyisin yhä enemmän verkossa, täytyy yritystenkin olla siellä. Sonera panostaa valtavasti sähköisiin kanaviinsa nyt ja tulevaisuudessa osana kokonaisvaltaista asiakaskokemusta.

Timir Bhose on sähköisten kanavien palveluiden kehittämisen ammattilainen. Hän johtaa Soneran verkkopalveluja ja niiden kehitystä, eikä voisi olla tyytyväisempi. Telealan merkitys kasvaa ja kehittyy jatkuvasti, ja Timir pääsee mukaan muokkaamaan tätä kehitystä.
 
Mitä työhösi kuuluu?
– Sähköisiin eli online-palveluihimme kuuluvat muun muassa sonera.fi-sivusto, Soneran verkkokauppa, itsepalvelut sekä erilaiset mobiilipalvelut. Vastaan kanavan myynnistä, palveluista ja niiden kehitystyöstä. Hienointa työssäni on sen kokonaisvaltaisuus.

Online-palveluiden kehitykseen on sitouduttu Sonerassa pitkällä aikavälillä ylintä johtoa myöten sekä osastorajojen yli. Online-palvelut ovat tekemisissä niin myynnin, markkinoinnin, tuotekehityksen kuin IT-puolenkin kanssa. Teen myös yhteistyötä muiden maiden onlinevastaavien kanssa. Usein kehitämme alkuun yhdessä jotakin ideaa, joka sitten lanseerataan paikalliseen ympäristöön sopivana versiona.
 
Mikä sähköisten kanavien johtamisessa on haastavinta?
– Tasapainoilen työssäni jatkuvasti laajojen kehityshankkeiden ja pienempien palvelujen parannustarpeiden välillä. Joskus isojakin hankkeita viedään läpi hyvin nopealla aikataululla. Tämä on haastavaa, mutta toisaalta myös todella mielenkiintoista. Onneksi johtamaani tiimiin kuuluu 15 monipuolisen taustan omaavaa ammattilaista sekä osaavia tekijöitä yhteistyökumppaneiltamme.
 
Miten asiakkaidenne tarpeet otetaan huomioon Soneran sähköisten kanavien kehityksessä?
– Kehitämme Soneran online-palveluita jatkuvasti, ja kehitystyössä asiakkaat ovat pääosassa. Kysymme järjestelmällisesti asiakkailtamme online-asiakkuuden toimivuudesta ja reagoimme nopeasti saamaamme palautteeseen. Jotta kaikki palvelumme olisivat mahdollisimman asiakas- ja käyttäjäystävällisiä, kehitämme niitä yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Meillä on testiryhmiä, jotka koostuvat oikeista asiakkaistamme. Esimerkiksi yrityspuolella meillä on pilottiyrityksiä, jotka testaavat uusia palveluitamme ja antavat niistä aktiivisesti palautetta. Me puolestamme muokkaamme palveluitamme paremmin asiakkaalle sopiviksi. Tämä yhteistyö kannattaa, sillä se säästää rahaa, on tehokasta ja parantaa nopeasti asiakkaidemme palvelukokemusta.
 
Miltä verkkopalvelut näyttävät tulevaisuudessa?
– Verkkopalvelujen käyttö jatkaa nopeaa kasvuaan. Jatkossaverkkopalvelut ovat yhä älykkäämpiä ja ne osaavat paremmin ennakoida asiakkaan tarpeita. Palvelut ottavat entistä paremmin huomioon asiakkaan käyttöhistorianja -tilanteen sekä tekevät proaktiivisesti suosituksia asiakkaalle. Ne voivat esimerkiksi suositella vaihtamaan nopeampaan, suurempaan tai halvempaan pakettiin asiakkaan tarpeiden ja preferenssien mukaan.

Katso kaikki uratarinat

Minua inspiroi asiakkaan auttaminen helppojen ja nopeiden palveluiden avulla.

Timir Bhose

Ammattinimike: Head of Online Sales
Koulutus: Kauppatieteiden maisteri

Tiedonjanoa, tarvetta kuulua ja tulla kuulluksi

Teknologia on toimintamme sydän, joka tuo eloa koko yhteiskuntaan.

Kalev Reiljan Teknologiajohtaja

Kasvua ja työn iloa

Vaikka olen jännittäjätyyppi, minua ajaa eteenpäin halu oppia uutta.

Paula Taskinen Järjestelmäpäällikkö

Tiedonjanoa, tarvetta kuulua ja tulla kuulluksi

Teknologia on toimintamme sydän, joka tuo eloa koko yhteiskuntaan.

Kalev Reiljan Teknologiajohtaja

Kasvua ja työn iloa

Vaikka olen jännittäjätyyppi, minua ajaa eteenpäin halu oppia uutta.

Paula Taskinen Järjestelmäpäällikkö

Samantyyppisiä paikkoja

Tehtävänimike

Maa

Kaupunki

Haku päättyy