B2B-somen kokopäiväinen ammattilainen

Susanna Lähteenmäki toimii sosiaalisen median lähettiläänä Soneran yritysmyynnissä ja -markkinoinnissa. Yritysasiakkaat etsivät yhä enemmän tietoa verkosta ja siksi on tärkeää, että olemme läsnä siellä missä asiakkaammekin ovat.
 
Iloista Turun murretta puhuva Development Manager Susanna Lähteenmäki on harvoja, ellei ainoa, Suomessa vain sosiaaliseen mediaan keskittyvä B2B-ammattilainen. Hän auttaa soneralaisia hyödyntämään sosiaalista mediaa yhä paremmin, mutta palvelee myös yritysasiakkaita silloin, kun apua tarvitsevia tulee sosiaalisessa mediassa vastaan.
 
Miten päädyit nykyiseen tehtävääsi?
– Päädyin tänne etsiessäni haastavia ja mielenkiintoisia tehtäviä vuoden 2011 loppupuolella. Minulla on pitkä tausta digitaalisessa viestinnässä ja markkinoinnissa. Innostuin siitä, että hakuilmoituksessa haettiin henkilöä tekemään täysipäiväisesti sosiaalista mediaa erityisesti B2B-kulmalla. Soneran New Spirit of Finland -viesti yritysten toimintatapojen uudistamisesta herätti myös mielenkiintoni.
 
Kuvaile työsi sisältöä?
– Toimin sosiaalisen median lähettiläänä Soneran yritysmyynnissä ja -markkinoinnissa. Päätehtäväni on tukea organisaatiotamme sosiaalisen median hyödyntämisessä ja suunnitella erilaisia toimenpiteitä vuorovaikutuksen lisäämiseksi. Päivittäisiin rutiineihini kuuluu yrityksille suunnattujen SoMe-kanavien hallinnointi. Iso osa työtäni on toimintamme jatkuva kehitys ja oman väen kouluttaminen.

Pyrimme tuomaan sosiaalisen median osaksi kaikkien päivittäistä työtä – näyttämään sen mahdollisuudet sekä kertomaan myös varjopuolista. Hyvät sisällöt ovat sosiaalisen median tekemisemme ytimessä – erilaiset videot, esitykset, ja blogikirjoitukset pitävät yhteisömme liikkeellä.
 
Kertoisitko lisää New Spirit of Finland -viestistä?
– Vastoin yleistä ennakkoluuloa, emme ole pelkkä bittiputki, joka tarjoaa liittymiä ja laajakaistaa yrityksille. Sonerassa on jo monia vuosia mietitty erilaisia tapoja auttaa yrityksiä hyödyntämään ICT-palveluita parhaalla mahdollisella tavalla. Kartoitamme esimerkiksi asiakkaiden tarpeita viestintävälinetutkimuksen avulla, joka taas toimii lähtökohtana kaiken vuorovaikutuksen suunnittelulle, niin että käyttäjä ja toimintatavat ovat ytimessä, ei välineet ja teknologia. Me haluamme auttaa Suomea ja suomalaisia yrityksiä menestymään.
 
Mitkä asiat motivoivat sinua?
– Joustavuus on minulle tärkeää. Johdan itse itseäni, eikä työni ole aika- tai paikkasidonnaista. Esimieheni ohjaa tiimimme toimintaa tavoitteiden kautta. Molemminpuolinen luottamus on myös merkittävä asia. Rento ja mahtava tiimimme motivoi minua omalla osaamisellaan, aidolla välittämisellä tiimikaverien voinnista ja päivittäisellä hauskuuttelulla. Myös uusitut työtilamme ovat tuoneet uutta puhtia tekemiseen ja olen saanut paljon uusia työkavereita.

Meillä on yhteiset tilat, joissa ei ole omia työpisteitä, vaan joustavia ja inspiroivia työtiloja eri käyttötarkoituksiin. Useimmiten viihdyn rennossa tilassa, jossa musiikki soi ja voi ottaa mukavan asennon. On hienoa, että näin monipuolinen ja mielenkiintoinen työ tuli eteeni ja, että sosiaalinen media nähdään tärkeänä Sonerassa. Se motivoi minua joka päivä.

Katso kaikki uratarinat

Minua inspiroi sparrailu ja ideointi eri alojen osaajien kanssa sekä ratkaisujen hakeminen erilaisiin haasteisiin.

Susanna Lähteenmäki

Ammattinimike: Development Manager, Social media
Koulutus: Bachelor of Business Administration, EVTEK, Vantaa, 2003. Bachelor of Economics, InHolland University, Amsterdam, 2003 Bachelor of Media, Metropolia

Kesäduunari kannustavassa työyhteisössä

Soneran arvot Dare, Care, Simplify tukevat niitä aatteita mitä etsin työnantajalta. Täällä tuetaan uusia ideoita ja ollaan kiinnostuneita siitä, mitä sinä ajattelet.

Dennis Fagerström Sales Assistant, Operator BU

Asiakkaan kokemuksen on oltava yrityksen toiminnan keskiössä

Työssäni minua inspiroivat asiakkaiden odotusten ylittäminen ja uusien palveluiden rohkea käyttöönotto.

Hale Okkonen Business Development Manager

Kesäduunari kannustavassa työyhteisössä

Soneran arvot Dare, Care, Simplify tukevat niitä aatteita mitä etsin työnantajalta. Täällä tuetaan uusia ideoita ja ollaan kiinnostuneita siitä, mitä sinä ajattelet.

Dennis Fagerström Sales Assistant, Operator BU

Asiakkaan kokemuksen on oltava yrityksen toiminnan keskiössä

Työssäni minua inspiroivat asiakkaiden odotusten ylittäminen ja uusien palveluiden rohkea käyttöönotto.

Hale Okkonen Business Development Manager

Samantyyppisiä paikkoja

Tehtävänimike

Maa

Kaupunki

Haku päättyy