Yhteistyöllä sujuvaa liiketoimintaa

Mikael Thodén on katsellut Soneran liiketoimintaa tukevia kumppanuuksia monesta näkökulmasta. Hän korostaa hyvien ihmissuhteiden merkitystä. Niistä muodostuu lopulta toimiva verkosto – ja sujuvaa liiketoimintaa. Mikael toteaa, että luotettavan suhteen varaan on hyvä rakentaa yhteinen päämäärä, joka toteutuessaan palkitsee niin tekijänsä kuin asiakkaankin.
 
Mikael Thodén aloitti Soneralla kesätyöntekijänä. Työ antoi tietoliikennetekniikka- ja tuotantotalousopintojen lomassa oivan mahdollisuuden nähdä teoriaa käytännössä. Samalla sai hypähtää isoon, kansainväliseen ympäristöön, jossa tekniikan kaupallinen merkitys avautui aivan uudella tavalla. Tällaisesta Mikael oli haaveillut jo opintovalintoja pohtiessaan. Nykyinen työtehtävä kumppanuuksien rakentajana on antanut aitiopaikan tietoliikennettä tukevien palvelujen kehittämisessä; Mikael iloitsee nähdessään, että asiakas saa ensiluokkaisen kokemuksen Soneran tuotteista.

Millainen polkusi on ollut Soneralla, kesätyöläisestä Senior Partner Manageriksi?
– Aloitin kesätyöntekijänä Soneran myymälässä, jossa autoin niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaitakin esimerkiksi matkapuhelinten ja eri palvelujen käyttöönotossa. Kahden kesän ja yhden talven jälkeen siirryin toimistolle yritysasiakkaiden tietoverkkotoimituksiin. Huomasin, kuinka tietoverkko pystyi yhdistämään eri toimistot ympäri maailmaa. Pohjoismainen yhteistyö tuli tutuksi ja antoi kansainvälistä säväystä työhön.

Työsarkani kumppanien ja verkostojen rakentajana sai alkunsa vuonna 2006, jolloin aloitin nykyisessä työtehtävässäni kumppanitoiminnassa. Toimivan verkoston avulla pystymme tukemaan liiketoimintamme avainalueita. Tehtävässäni pysyttelen jatkuvasti lähellä liiketoimintaa ja asiakkaita.
 
Miten monipuolisuus näkyy työssäsi?
– Yhteyksiä luodaan moneen suuntaan. Omassa roolissani olen mukana vastaamassa asiakasyksikön kumppanuuksista, jotka edustavat monenlaista toimintaa. On asennuspalvelua, monenlaista asiakaspalvelua, tilaustoimitusta ja laskutusta. On erilaisia yhteistyötahoja – ihmisiä, joiden kanssa saa asioida. Niinpä työssäni korostuvat sosiaaliset taidot ja yhteistyökyky.

Kuitenkaan kyse ei ole pelkästään ihmissuhteiden kehittämisestä. Pääsen myös kehittämään yhteistyömalleja, jotka auttavat syventämään kumppanuussuhteita entisestään. Lisäksi monipuolisuutta tuo kansainvälisyys. Osa kumppanuuksista luodaan yli maan rajojen; palveluita voidaan hankkia vaikkapa Pohjoismaista tai Baltiasta.
 
Miten hyvä yhteistyö syntyy?
– Yhteisen edun näkemisen kautta. Hyvä yhteistyö vaatii molemmilta osapuolilta aikaa ja sitoutumista. Tiivistä yhteistyötä kannattaa harjoittaa koko ajan, eikä vasta sopimusta laadittaessa. Parhaita ratkaisuja tulisi etsiä yhteisvoimin; näin pääsee osaksi monipuolista yhteistyötä niin talon sisällä kuin ulkopuolellakin. Yhteistyö eri kumppaneiden kanssa on hedelmällistä, kun organisaation sisäinen yhteistyö toimii. Meillä on avoin, yhdessä tekemisen meininki, joka luo hyvän työskentelyilmapiirin. Hyvän yhteistyön kautta asioiden tekeminen on yksinkertaisesti helpompaa.
 
Miltä tulevaisuus näyttää?

– Toivon saavani jatkossakin uusia haasteita. Soneralla saa aidosti kulkea ajan hermolla, sillä ala muuttuu jatkuvasti. Se pitää mielen virkeänä. Omaa osaamista saa jatkuvasti kehittää ja soveltaa liiketoiminnassa. Luomisvoima näkyy arjen työssä; tuotteita ja prosesseja kehittämällä luodaan kaupallisia innovaatioita.

Katso kaikki uratarinat

Työssäni minua inspiroivat monipuoliset haasteet, joita pääsen ratkaisemaan kansainvälisessä ympäristössä yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.

Mikael Thodén

Ammattinimike: Senior Partner Manager
Koulutus: Diplomi-insinööri (Communications Engineering), Teknillinen korkeakoulu, Otaniemi (nykyinen Aalto-yliopisto), 2006

Sähköiset palvelut helpottavat asiakkaan arkea

Minua inspiroi asiakkaan auttaminen helppojen ja nopeiden palveluiden avulla.

Timir Bhose Head of Online Sales

SoneraPartio parantamassa asiakaskokemusta

Hyvään asiakaskokemukseen kuuluu se, että avun saamisen lisäksi saa kokemuksen lämminhenkisestä kohtaamisesta

Jari Viljemaa Communications Officer SoneraPartiossa

Sähköiset palvelut helpottavat asiakkaan arkea

Minua inspiroi asiakkaan auttaminen helppojen ja nopeiden palveluiden avulla.

Timir Bhose Head of Online Sales

SoneraPartio parantamassa asiakaskokemusta

Hyvään asiakaskokemukseen kuuluu se, että avun saamisen lisäksi saa kokemuksen lämminhenkisestä kohtaamisesta

Jari Viljemaa Communications Officer SoneraPartiossa

Samantyyppisiä paikkoja

Tehtävänimike

Maa

Kaupunki

Haku päättyy