SoneraPartio parantamassa asiakaskokemusta

Sosiaalisessa mediassa ja eri yhteisöissä pitää olla koko ajan valppaasti läsnä, Jari Viljemaa kertoo innostuen työstään. Hän tarjoaa eri keskustelufoorumeissa apua ja vinkkejä teleasioiden kiemuroihin.
 
Miten urasi starttasi Soneralla?
– Teleala kiehtoi jo urani alussa. Toisaalta olen aina ollut kova puhumaan – siis jonkinlainen supliikkimies. Niinpä myyntihommat tuntuivat luontevalta valinnalta. Kun sitten Soneralla avautui paikka yrityspalveluiden palveluneuvojana, tartuin heti tilaisuuteen ja sain ilokseni paikan. Positiivinen mielikuva Sonerasta vahvistui heti ensi metreillä. Koin talon vastaanoton lämpimänä. Sonera herätti tekemisessään niin asiakkaan kuin henkilöstönkin suuntaan ammattimaisen ja vakaan vaikutelman.
 
Kuinka tiesi kulki some-asioiden pariin?
– Olen aina ollut aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä. Katsoin Soneran sisäistä työpaikkailmoittelua ja bongasin sosiaalisen median kesätyöpaikan. Tajusin että tällainenkin työ on olemassa – ja näin sain kipinän pohtia, kuinka valjastaa sometaitojani liiketoiminnan palvelukseen. Pian löysinkin talon sisältä kuluttaja-asiakkuuksien puolelta sopivan työtehtävän: siirryin osaksi SoneraPartiota ja omalta osaltani kehittämään sen toimintaa. Tehtävämme on siis olla läsnä koko suomenkielisessä internetissä.
 
Kerro työstäsi SoneraPartiolaisena?
– Olemme aktiivisia foorumeilla, blogeissa ja eri uutispalstoilla. Olemme käytännössä siellä missä meistä puhutaan ja missä keskustelu teleasioista käy kuumana. Monet keskustelut liittyvät asiakaskokemuksiin ja kysymykset teknisiin haasteisiin. Partion tarkoituksena ei ole myydä tai markkinoida tuotteita. Sen sijaan tarkoituksenamme on auttaa ja tuoda lisäarvoa ihmisille vastauksillamme. Luomme työllämme positiivisia Sonera-kokemuksia, mutta samalla saamme paljon tärkeää palautetta, joka auttaa meitä kehittämään toimintaamme.
 
Mikä on olennaista työssäsi?
– On tärkeää, että osaan mukautua eri tilanteisiin ja huomioida keskustelukumppanini. Vastassa olevan yksilön tarpeet tulee tuntea, ja tarpeeseen pitää osata vastata oikein. Hyvään asiakaskokemukseen kuuluu se, että avun saamisen lisäksi saa kokemuksen lämminhenkisestä kohtaamisesta. Haluamme kohdata jokaisen ihmisen yksilönä.
 
Minkälainen tunnelma tiimissäsi on?
– Olemme todellinen kehityspoppoo. Tiimimme haluaa oppia lisää, kehitellä ja kokeilla innokkaasti uusia ideoita. Vaikka meiltä odotetaan paljon, hyvä ilmapiiri ja kannustava esimies antaa rohkeutta kokeilla ja kehittää. Siinä luovuuskin pääsee kukoistukseensa.
 
Mikä työssä kiehtoo?
– On hienoa olla siellä, missä tapahtuu koko ajan ja kehitellä trendien aallonharjalla jotakin uutta. Meidän pitää olla ajan hermolla, tietää vähän kaikesta. Tulevaisuutta ei voi ennustaa, mutta muutoksia tapahtuu ympärillä jatkuvasti. Niinpä on jännittävää katsoa ympärilleen ja uumoilla mitä seuraavaksi tapahtuu. Tällaisessa kehityksessä haluan olla mukana! Eikä tämä työ tunnu edes varsinaisesti työltä – se on osa minua.
 

Katso kaikki uratarinat

Hyvään asiakaskokemukseen kuuluu se, että avun saamisen lisäksi saa kokemuksen lämminhenkisestä kohtaamisesta.

Jari Viljemaa

Ammattinimike: Communications Officer SoneraPartiossa

Soneralla erilaisuus on vahvuutta

Hyvin toimivissa tiimeissä on erilaisia rooleja.

Terhi Huttunen Employer Branding Manager

Kansainvälisyys mukana jokapäiväisessä työssä

On upeaa olla päivittäin tekemisissä erilaisten kultuurien kanssa.

Anu Kukkonen Director, Application Design & Service Delivery, Enteprise Systems

Soneralla erilaisuus on vahvuutta

Hyvin toimivissa tiimeissä on erilaisia rooleja.

Terhi Huttunen Employer Branding Manager

Kansainvälisyys mukana jokapäiväisessä työssä

On upeaa olla päivittäin tekemisissä erilaisten kultuurien kanssa.

Anu Kukkonen Director, Application Design & Service Delivery, Enteprise Systems

Samantyyppisiä paikkoja

Tehtävänimike

Maa

Kaupunki

Haku päättyy