Kesäduunari kannustavassa työyhteisössä

Dennis Fagerström on gradua vaille valmis kauppatieteiden maisteri Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta. Soneralla hän on kesätöissä Operator Business -yksikössä myynnin tukitehtävissä Sales Assistant -nimikkeellä.

Soneralla Dennis arvostaa avointa ja innovatiivista työilmapiiriä sekä ison talon tarjoamia mahdollisuuksia, jotka halutessaan voivat viedä työskentelemään myös ulkomaille.
 
Millainen toimenkuvasi on ja millaiset tehtävät kuuluvat vastuullesi?
– Toimin myynnin tukitehtävissä Operator Business -yksikössä, jossa asiakkaitamme ovat toiset operaattorit. Olen kotimaisten ja kansainvälisten asiakkaiden kanssa päivittäin tekemisissä ja teen heille tarjouksia sekä selvittelen eri verkkojen saatavuuksia omilta sisäisiltä asiakkailtamme. Päivät ovat hyvin vaihtelevia ja usein hyvinkin hektisiä. Työssäni saan tehdä hyvin monenlaisia asioita ja pääsen usein pallottelemaan monien samanaikaisten töiden ja haasteiden kanssa.
 
Millainen on koulutustaustasi?
– Olen gradua vaille valmis kauppatieteiden maisteri Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta. Pääaineeni on tietojohtaminen ja johtajuus ja sivuaineenani yritysjuridiikka.
 
Mikä sai sinut kiinnostumaan kesäduunista Soneralla?
– Soneran arvot Dare, Care, Simplify tukevat niitä aatteita mitä etsin työnantajalta. Täällä tuetaan uusia ideoita ja ollaan kiinnostuneita siitä, mitä sinä ajattelet. Tunne siitä, että kuunnellaan, on tällaiselle kesäjannulle iso juttu.
 
Miten sinut on otettu vastaan työyhteisössä?
– Todella hyvin! Minusta ei tuntunut siltä, että olisin ”vain kesätyöntekijä” vaan minut otettiin heti avosylin vastaan täysvertaisena työyhteisön jäsenenä. Tuntuu, että minua arvostetaan. Vaikka olen yksikköni nuorin, minun mielipidettäni kysytään ja kuunnellaan. Se tuntuu suurenmoiselta.
 
Tiedätkö jo mikä sinusta tulee isona?
– Tykkään haastaa itseäni ja heittäydynkin mielelläni niin sanotusti kylmään veteen. Haluan toimia sellaisessa tehtävässä, joka ei ole rutiininomaista suorittamista, vaan joka vaatii aivotyötä ja tietynlaista luovuutta. Myynti on muun muassa sellainen, joka minua on aina kiinnostanut.
 
Mitä olet oppinut työssäsi?
– Paljonkin! Olen oppinut pyörittämään monia asioita samanaikaisesti ja erityisesti priorisoimaan asioita niiden tärkeyden ja kiireellisyyden perusteella. Myös asiakaspalvelutaitoni ja ongelmanratkaisukykyni ovat kehittyneet, koska pääsen työssäni kohtaamaan hyvin erilaisia tilanteita ja ratkomaan erilaisia haasteita laidasta laitaan.
 
Uskotko, että voit hyödyntää kesäduunissa oppimaasi myös tulevaisuudessa? Miten?
– Ehdottomasti! Uskon, että ihminen ei ole valmis paketti, vaan poimit matkaasi aina jotain hyödyllisiä tietoja ja taitoja. Minulle on myös tarjottu mahdollisuutta jatkaa työssä kesän jälkeen, joten työssä oppimani taidot tulevat heti tarpeeseen.
 
Millainen työnantaja Sonera on?
– Sonera on iso kansainvälinen talo, joka tarjoaa paljon mahdollisuuksia myös ulkomailla. Minusta tuntuu, että täällä se on itsestä kiinni mille raiteille haluaa uransa suunnata.
 
Mikä työssäsi on parasta?
– Työ itsessään sekä yksikössäni vallitseva ilmapiiri, tuntuu kuin kaikki olisivat kuin yhtä suurta perhettä. Työkaverit tukevat toisiaan, eikä koskaan tule sellainen olo, ettei uskaltaisi tai kehtaisi kysyä jotain.
 
Mikä on mieleenpainuvin tapahtuma työssäsi?
– Mieleenpainuvinta oli varmaan meidän rento ja hyväntuulinen golfkierros Vierumäellä asiakkaiden kanssa. En ollut koskaan pelannut aiemmin, mutta se ei haitannut. Meillä oli todella hauskaa!

Katso kaikki uratarinat

Soneran arvot Dare, Care, Simplify tukevat niitä aatteita mitä etsin työnantajalta. Täällä tuetaan uusia ideoita ja ollaan kiinnostuneita siitä, mitä sinä ajattelet. Tunne siitä, että kuunnellaan, on tällaiselle kesäjannulle iso juttu.

Dennis Fagerström

Ammattinimike: Sales Assistant, Operator BU
Koulutus: KTK

Kasvua ja työn iloa

Vaikka olen jännittäjätyyppi, minua ajaa eteenpäin halu oppia uutta.

Paula Taskinen Järjestelmäpäällikkö

Kun asiakkaan ääni ratkaisee

Onnistumisemme on kiinni ihan jokaisesta ketjun lenkistä ja eri osasten yhteispelistä.

Mari Sundell Customer Experience Manager

Kasvua ja työn iloa

Vaikka olen jännittäjätyyppi, minua ajaa eteenpäin halu oppia uutta.

Paula Taskinen Järjestelmäpäällikkö

Kun asiakkaan ääni ratkaisee

Onnistumisemme on kiinni ihan jokaisesta ketjun lenkistä ja eri osasten yhteispelistä.

Mari Sundell Customer Experience Manager

Samantyyppisiä paikkoja

Tehtävänimike

Maa

Kaupunki

Haku päättyy