Sonera Young Talents

Sonera Young Talents eli tuttavallisemmin SYT sai alkunsa keväällä 2015, kun nuorten soneralaisten keskuudessa nousi halu tutustua laajemmin yrityksen muihin nuoriin työntekijöihin. Puhe kerhosta levisi henkilöltä toiselle kulovalkean tavoin ja lopulta kasassa oli kymmeniä nuoria, jotka kaikki halusivat verkostoitua keskenään.

— Verkostomme on avoin kaikille nuorille sekä nuorenmielisille soneralaisille, toteaa Riikka Korkeamäki SYT:n toiminnan johtaja.

Verkoston tarkoituksena on luoda nuorille ja vastavalmistuneille kotipesä Soneralla, eli mahdollisuuksia tutustua toisiin soneralaisiin, kasvattaa ymmärrystä toisten työtehtävistä ja uramahdollisuuksista talossa sekä tätä kautta edistää nuorten ammatillista kehittymistä. Kyse on rennosta yhdessäolosta sekä uuden oppimisesta.

— Haluamme verkostolla tukea sitä, että meillä Soneralla työskentelee entistä osaavampia ja motivoituneempia ihmisiä, sanoo Sanna Lavonen yksi kerhon perustajista.

Verkostoon liittyi ensimmäisen toimintakautensa (6 kk) aikana noin 50 nuorta ammattilaista sekä joukko kesätyöntekijöitämme. Perinteisten yhteisten illanviettojen lisäksi kerhon tapahtumassa vieraili muun muassa Soneran teknologiajohtaja ja loppuvuodesta tavattiin porukalla IBM:n vastaavan nuorten verkoston jäseniä (Young IBMers).

SYT:n jäsenille järjestetään tapaamisia kuukausittain sekä muutamia isompia tapahtumia vuodessa. Alkuperäisen toimintaidean lisäksi aiomme pyrkiä osaksi suurempaa nuorten asiantuntijoiden verkostoa, Finland Young Professionalsia (FYP), jonka jäseninä on jo muita suuria kansallisia ja kansainvälisiä yrityksiä. Vuoden 2016 suunnitelmissamme on järjestää muun muassa ura- sekä sijoitusilta, CV-valokuvausta, lajikokeiluja ja paljon muuta.

— On ollut hienoa todeta, että Sonera tukee toimintaamme, ja myös johto on innostunut verkostomme toiminnasta. Vuonna 2016 tuplaamme jäsenmäärämme varmasti, pohtivat verkoston toimintaan saattaneet Sanna Lavonen ja Riikka Korkeamäki.

 

Riikka Korkeamäki työskentelee Soneran kuluttajamarkkinoinnissa ja työtehtävät liittyvät asiakasviestintään sekä nuorille suunnattuun Sonera X -brändiin. Sanna Lavonen työskentelee Soneran HR:ssä ja vastaa muun muassa Soneran työnantajamielikuvasta sekä rekrytointiprosessista.