Apu ja tuki

Usein kysyttyä asiakkuudesta ja verkko-ostamisesta

Tästä ohjeesta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Miten voin seurata tilaukseni etenemistä?

Soneran tilausten seurannalla seuraat kätevästi tilauksesi etenemistä. Saat sähköpostitse tilausvahvistuksen mukana koodin, jolla voit seurata tilausta jo ennen kuin toimitus on postin seurantatunnuksen piirissä. Kun paketti on lähetetty, saat sähköpostitse vielä Postin seurantatunnuksen. Tunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla.

Tilauksen seuranta

Miten voin palauttaa ostamani tuotteen tai perua tilauksen?

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos kuitenkin jostain syystä haluat perua tilauksesi tai palauttaa tuotteen, löydät linkin takaa lisätietoa perumiseen sekä palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Lisätietoa ja tulostettavat palautuslomakkeet

Onko asiointi verkkokaupassa luotettavaa?

Tilaaminen on turvallista, koska varmistamme henkilöllisyytesi pankkitunnusten avulla. Teemme yhteistyötä suurimpien suomalaisten pankkien kanssa: Aktia, OP, Nordea, Tapiola, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken ja S-Pankki.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset sekä mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä e-maksulla.

Kuinka pitkä takuu laitteilla on?

Laitteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetiedon yhteydessä. Useimmissa laitteissa takuu on voimassa 36 kuukautta. Jos laitteessa ilmenee takuun piiriin kuuluva vika, ota yhteyttä laitteen valmistajaan.

Lisätietoa takuuehdoista

Miten tilaukseni toimitetaan minulle ja missä ajassa?

Toimitamme tilauksesi valintasi mukaan kotiovelle tai lähipostiisi viikossa, mutta useimmiten jopa 1–2 päivässä. Toimitus on sinulle täysin maksuton. Matkapuhelinliittymä toimitetaan postitse ja toimitusaika on normaalisti 2–3 arkipäivää. Posti- ja toimituskulut 0 €/lähetys. Matkapuhelimen toimitusaika on normaalisti 7 arkipäivää.

Kotiinkuljetuksia toimitetaan arkisin (ma–pe). Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan. Saat maksuttoman kotiinkuljetuksen vain verkkokaupasta. Etusi 10 €.

Jos valitset toimitustavaksi noudon lähipostista, paketti postitetaan lähimpään postiisi. Maksuton toimitus vain verkkokaupasta (norm. 7,06 €).

Milloin saan ensimmäisen laskun?

Saat ensimmäisen laskun noin kolmen viikon kuluttua tilauksen päiväyksestä.

Valitsin maksutavaksi kuukausimaksun, voinko muuttaa laskutusta jälkikäteen?

Halutessasi voit maksaa laitteesi kertamaksulla, vaikka olisit valinnut tilauksen yhteydessä maksutavaksi kuukausimaksun. Tässä tapauksessa pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

Minne tilauksia toimitetaan? Miten allekirjoitan liittymäsopimuksen?

Matkapuhelintilauksia toimitetaan vain kotimaahan (myös Ahvenanmaalle). Verkkokaupassa liittymäsopimuksen allekirjoittamiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset, joilla varmennetaan henkilöllisyytesi.

Verkkopankkitunnusten käyttäminen henkilöllisyyden varmennukseen on maksutonta ja yhtä turvallista kuin nettipankissa asiointi. Tunnusten on oltava tilaajan omalla nimellä ja asioimista varten tarvitset Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Säästö-/Paikallisosuuspankin, Handelsbankenin, Tapiolan, Ålandsbankenin tai S-Pankin verkkopankkitunnukset.

Miten voin muuttaa tilaustani?

Tilausta ei voi muuttaa verkkokaupassa sen jälkeen, kun asiakas on tunnistettu ja tilauksessa on edetty "Kiitos tilauksesta" -sivulle, koska tilaus lähtee välittömästi toimitukseen. Puhelimen sekä liittymän muodostaman paketin, Puhesopimuksen tai 990-pikasopimuksen tilausta voi muuttaa vain ottamalla yhteyttä Sonera Asiakaspalveluun.

Kun liittymä on toimitettu, voit tehdä muutokset matkapuhelin- ja laajakaistaliittymien palveluihin Omilla Sivuilla.

Miten vien erimielisyyden kuluttajariitalautakuntaan?

Pyrimme aina ratkaisemaan kiistat rakentavasti ja yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Soneran tai Tele Finlandin väliseen erimielisyyteen ei kuitenkaan löydy yhteistä ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen kuluttajariitalautakuntaa sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajaneuvonta

Voinko ostaa puhelimen tai muun laitteen ilman liittymää?

Kyllä voit. Pelkän laitteen ostaminen verkkokaupasta on mahdollista edullisella kuukausimaksulla tai kertasuorituksena.

Puhelimet
Tabletit
Reitittimet
Läppärit
Nettitikut

Voit ostaa pelkän laitteen myös Sonera Kaupan myymälöistä.

Etsi lähin Sonera Kauppa

Kirjautuminen Hämeenlinnan alueen sähköpostiin

Kirjaudu Hämeenlinnan alueen laajakaistan webmailiin osoitteessa https://webmail.aina.net/src/login.php

Miten luen matkapuhelinlaskuani?

Katso matkapuhelinlaskun mallilasku ja lukuohjeet

Mistä näen asiakaspalvelunumeron 0200 1 7000 valikkorakenteen?

Katso asiakaspalvelunumeron valikkorakenne

Oliko tästä apua?

Palautteesi on meille tärkeää ja vastaamalla voit vaikuttaa sivuston sisältöön.

Kyllä Ei

Kiitos palautteestasi!

Palautteesi on meille tärkeää ja sinulle kanava vaikuttaa avun ja tuen sisältöön.

Kiitos palautteestasi!

Harmi ettet tällä kertaa löytänyt täältä apua. Oletko jo kokeillut Soneran asiakaspalvelua numerossa 0200 1 7000(mpm/pvm)?