Apu ja tuki

Artikkelit teemasta: Usein kysyttyä Viihde ja TV palveluista

Usein kysyttyä Viihde- ja TV-palveluista

Tästä ohjeesta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Tv-kanavat eivät näy. Mitä voin tehdä?

Sammuta ensin virta digiboksista ja televisiosta. Tarkista, että kaikki johdot (mm. scart-, antenni- ja virtajohto) ovat varmasti kiinni ja kytketty oikein. Käynnistä sitten laitteet uudelleen. Palauta tehdasasetukset ja hae kanavat uudelleen. Varmista vielä, että kaapelikortti on varmasti asetettu oikein päin digiboksiin, mikäli olet tilannut maksu-tv-kanavia.

Ohjeita Sonera Viihteen ongelmatilanteisiin

Pitääkö kaapelikortti palauttaa irtisanomisen jälkeen?

Kortti on Soneran omaisuutta. Mikäli irtisanot kaikki Kaapeli-tv-palvelusi, palauta kaapelikortti postitse asiakaspalveluumme tai lähimmälle Sonera Kaapeli-TV-jälleenmyyjälle. Palauttamatta jääneestä kortista veloitamme 20,16 €.

Kuinka irtisanon kanavapaketin?

Määräaikaiset kanavapakettisopimukset voidaan irtisanoa päättyväksi määräajan loppuun. Toistaiseksi voimassa olevissa sopimuksissa on kahden viikon irtisanomisaika.

Sonera Viihteen ja kaapeli-tv:n kaapelikortin kanavapaketit voidaan irtisanoa asiakaspalvelussa numerossa 0200 17000.

Viihteen netti- ja mobiilipalvelun kanavapaketit voit irtisanoa itse Omilla Sivuilla tai soittamalla asiakaspalveluun numeroon 0200 17000.

Voinko käyttää omia laitteitani Sonera Viihde -palvelun katseluun?

Sonera Viihde toimii ainoastaan Soneran sinulle toimittamalla digiboksilla. Tarvittaessa toimitamme myös palvelureitittimen (vastaa DSL-modeemia).

Jos irtisanon Sonera Viihteen, pitääkö laitteet palauttaa?

Toimittamamme laitteet ovat aina Soneran omaisuutta ja ne tulee palauttaa sopimuskauden päätyttyä.

Paljonko Sonera Viihteen tv-lähetys vie kaistaa?

Tavallisten tv-kanavien katselu kuluttaa kaistaa noin 8 megaa, HD-tasoinen ohjelma noin 18–20 megaa.

Miten taloyhtiöön saa Kaapeli-TV:n?

Yksittäinen taloyhtiön asukas ei voi tilata liittymää, vaan taloyhtiön on tehtävä se. Keskustele taloyhtiösi isännöitsijän tai hallituksen kanssa, jotta asia otettaisiin käsiteltäväksi yhtiökokouksessa. Taloyhtiön edustaja, ota yhteyttä lähimpään jälleenmyyjäämme – puhutaan lisää kiinteistönne liittämisestä kaapeli-tv-verkkoomme! Palvelemme kiinteistösopimusasiakkaita myös numerossa 0200 11 611 (mpm/pvm).

Miten voin tallentaa ohjelmia Sonera Viihteessä?

Sonera Viihteessä on käytössä verkkotallennus. Tallennukset voit ajastaa joko suoraan digiboksisi kautta tai etätallennuksena internetin kautta. Lisäksi tietyissä Sonera Viihteeseen saatavilla olevissa maksullisissa kanavapaketeissa on käytössä catch up –palvelu, joka tallentaa automaattisesti suurimman osan kanavan ohjelmista 7 vuorokauden ajaksi katsottavaksesi. Katso lisätietoa eri tallennustavoista:

Lisätietoa verkkotallennuksesta

Lisätietoa etätallennuksesta

Mikä on Sonera Viihteen lähetystarkkuus? Mitä on HD?

Kaikkien Sonera Viihde -asiakkaidemme saatavissa olevat HD-kanavat ovat MPEG4-enkoodattuja. Tämä mahdollistaa laadukkaan HD-ohjelman lähettämisen 6-8,5 Mbit/s nopeudella. Pyrimme aina käyttämään parasta mahdollista tekniikkaa. Soneran kaapeli-tv-verkossa ja Sonera Viihteessä käytetään erilaisia bittinopeuksia jakelujärjestelmän siirtokapasiteetista riippuen. HD-lähetykset ovat korkealaatuisia ja täyttävät tv-yhtiöiden laatukriteerit. Kotimaisilla Yle HD-, MTV3 HD- ja Nelonen HD -kanavilla lähetetään kuitenkin sekä aitoja natiiveja HD-lähetyksiä että normaalitarkkuudesta HD:ksi ylöskonvertoitua ohjelmistoa. Tästä riippuen kuvanlaadussa on eri ohjelmien aikana selviä eroja HD- ja SD-kanavan kesken.

Miten voin tilata maksukanavia?

Voit tilata uusia maksukanavia joko verkkokaupan, asiakaspalvelumme (puh. 0800 133 133, ma-pe 8-20, la 9-16.30, maksuton) tai Soneran TV-palveluiden jälleenmyyjien kautta. Voit tilata normaalihintaisia maksukanavia myös tekstiviestillä sekä Sonera Viihde –digiboksiin että kaapelikortille. Tarkemmat tekstiviestitilausohjeet löydät täältä. Lisäksi ohjeet löytyvät Sonera Viihde –digiboksissa menu-valikon Kaupasta.

Miten voin vaihtaa Sonera MIX -paketin kanavia?

Voit vaihtaa Sonera MIX -kanavia Omilla Sivuilla. Kanavien vaihtaminen onnistuu kerran kuukaudessa, aina jokaisen kuukauden 1. päivästä lähtien. Kaapeli-TV-asiakkaana voit valita kanavat MIXiin Omilla Sivuilla. Omilla Sivuilla pääset myös vaihtamaan MIX-pakettisi kanavia kerran kuukaudessa. Sonera Viihde -asiakkaana voit valita MIXisi kanavat kätevästi kaukosäätimellä. Lisäksi voit muokata MIXiäsi kaukosäätimellä suoraan televisiostasi.

Lisätietoa Sonera MIX -kanavien vaihtamisesta Omilla Sivuilla
Lisätietoa Sonera MIX -kanavien vaihtamisesta Sonera Viihteessä

Mistä löydän Sonera Viihteen käyttöohjeen?

Erilaisia Sonera Viihteen käyttöön liittyviä ohjeita löydät Ohjeista ja vinkeistä.

Lataa Sonera Viihteen ohjeet (pdf)

Onko maksu-TV-paketeilla sopimuskaudesta riippuvia hintoja?

Kyllä, kanavapaketeilla voi olla 6 tai 12 kuukauden määräaikaisella sopimuksella voimassa tarjoushinnoittelu. Voit katsoa tämän hetkiset kanavapakettien hinnoittelut ja tarjoukset Kanavapaketit-sivulta.

Mitä ”Kanavat salattu” tai ”Ei käyttöoikeutta” –tiedote tarkoittaa?

Tiedote tarkoittaa, ettei digiboksissa tai kortinlukijassa ole maksu-tv –kanaviin oikeuttavaa korttia tai että kortin valtuutuksessa on ongelma. Ota tarvittaessa yhteys Soneran vikapalveluun puh. 0206 9 0101, ma-pe 8-20, la 9-16.30 (mpm/pvm, myös jonotusajalta).

Oliko tästä apua?

Palautteesi on meille tärkeää ja vastaamalla voit vaikuttaa sivuston sisältöön.

Kyllä Ei

Kiitos palautteestasi!

Palautteesi on meille tärkeää ja sinulle kanava vaikuttaa avun ja tuen sisältöön.

Kiitos palautteestasi!

Harmi ettet tällä kertaa löytänyt täältä apua. Oletko jo kokeillut Soneran asiakaspalvelua numerossa 0200 1 7000(mpm/pvm)?

Usein kysyttyä Viihde ja TV palveluista